مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خوزستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با حضور ۷۲ درصد سهامداران برگزار و رشد 153 درصدی سود سهام این شرکت نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان تامین شستا، در این مجمع گزارش موسسه حسابرسی به استماع سهامداران رسید و سود تقسیمی به ازای هرسهم ۸۰۰ ریال  و معادل ۵۲۰ میلیاردریال مصوب شد.
خسرو جامعی مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان در این جلسه با اشاره به عملکرد این شرکت، خبر از افزایش ۱۱ درصدی فروش نسبت به سال قبل داد و گفت: تولید سیمان به یک میلیون و353 هزار و532 تن و تحویل سیمان هم یک میلیون و 334 هزار و 539 تن بود.
وی افزود: تولید کلینکرهم 2میلیون و 172 هزار و794 تن بود که با  668هزار و956تن تحویل همراه بود .همچنین درخصوص صادرات سیمان خوزستان نیز،تحویل صادراتی سیمان 213 هزار و 275 تن و تحویل صادراتی کلینکر هم 207هزار و 845 تن عملکرد ثبت شد.
نگه داشتن سطح تولید ۶۵ درصدی
جامعی درخصوص برنامه های آتی برای کنترل و بهبود شرایط نیز گفت: یکی از مباحث مد نظر، کنترل سطح تولید کارخانجات است که پیرو جلساتی که با انجمن صنفی سیمان برگزارشده است نگه داشتن سطح تولید ۶۵ درصدی در دستور کار است.
وب تاکید کرد: در راستای مقابله با رقابت منفی که دربین کارخانجات سیمان وجود دارد، کارگروه هایی تشکیل شده است که شرکت سیمان خوزستان به عنوان یکی از شرکت های کارگروه جنوب غرب و یک شرکت پیشرو درمنطقه جنوب همواره سعی کرده است نرخ های فروش را تا جای ممکن بالا نگه دارد و با توجه به اینکه یک شرکت بورسی است شفافیت اطلاعات را سرلوحه کار خود قرار داده  و صورت‌های مالی ما گویای این موضوع است.
او درباره حضور برخی شرکت ها در بازار منطقه ای این شرکت هم توضیح داد: ما یک شرکت بورسی هستیم و اطلاعات فروش و درآمدی ما به صورت شفاف در اختیار همگان قرار خواهد گرفت اما در این میان تعداد زیادی کارخانه تولیدی سیمان حضور دارند که در عمل اطلاعات شفافی ارائه نمی‌کنند؛ به عنوان مثال با حضور در بازار منطقه ای ما، سیمان خود را تا ۲۰-۳۰ هزار تومان ارزان تر به فروش می رسانند که این مسئله امر فروش را با مشکل روبرو خواهد کرد.
مقابله با ارزان فروشی
مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان در پاسخ به سوالی در مورد علت کاهش سیمان صادراتی نسبت به سال قبل نیز گفت: از آنجایی که سیاست سیمان خوزستان حفظ قیمت ها و مقابله با ارزان فروشی است با افت صادرات مواجه شدیم.
وی افزود: افزایش قیمت سیمان زمانی عملیاتی خواهد شد که بتوانیم سیمان را به قیمت های مصوب به فروش رسانیم و این نیازمند همکاری و تعامل کارخانجات سیمان و کارگروه های کنترل بازار است.
وی درخصوص وضعیت بازار سال گذشته نیز به برخی مشکلات پیش روتولید کنندگان اشاره کرد و افزود: درسال ۱۳۹۷مواردی مانند رکود بازار مسکن، تحریم، چالش‌های پیش رو حمل ونقل دریایی و زمینی برای حمل سیمان، افزایش هزینه بیمه کشتی‌ها و همچنین خدمات بندری  عواملی بودند که موجب شدند تا راه تولیدکنندگان سیمان پر مانع باشد.
گفتنی است در این جلسه، روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد.