فرایند تعمیرات اساسی، طراحی و ساخت و نصب تجهیزات سنگین و حساس  در واحد مکانیک شرکت سیمان صوفیان  بومی سازی و در داخل شرکت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سیمان تأمین شستا، منصور نجفی مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان با بیان این مطلب و اشاره به تخصص و توانمندی پرسنل شرکت گفت: تعمیرات اساسی و طراحی وساخت ونصب برخی تجهیزات با برنامه‌ریزی، تلاش و همت شبانه روزی پرسنل زحمت کش شرکت انجام گرفت که جا دارد از زحمات تک تک عزیران  تشکر و قدردانی شود.

وی افزود: تمام اقدامات اصلاحی و تعمیرات شركت با اتكاء بر توان داخلی متخصصان شرکت و  با بهترین کیفیت و رعایت استانداردهای کیفی انجام شده و با این اقدامات بهبود فرایند تولید کارخانه و کیفیت محصولات تولیدی تضمین شد.

یوسفی معاون فنی کارخانه هم در این حوزه با اشاره به حمایت از خلاقيت و نوآوري  گفت: بهبود مستمر و توسعه مداري تفکر  جاری شرکت است و همین موضوع باعث شده تا صوفیان، در صنعت سیمان کشور سرآمد باشد و سایر شرکت‌های سیمانی تجربه های این این شرکت را بنچ مارک کنند.

اشرفی مدیر مکانیک شرکت سیمان صوفیان نیز با اشاره به جزئیات اقدامات توضیح داد: روتور سنگ شکن چکشی که بیش از ۳۰ تن وزن دارد وجزء پروژهای سنگین وحساس صنعت سیمان است به همت متخصصان فنی واحد مکانیک در فرایند مقدمات عملیات ساخت، مونتاژ و هاردفیسینگ قرار گرفت.

او ادامه داد: همچنین تعمیرات اساسی زنجیر ریکلایمر با بهینه سازی  اساسی به لحاظ متریالی، ابعادی و متالوژیکی نیز که کارکرد مستمر کوره 4 را تهدید می‌کرد با موفقیت به اتمام رسید و هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی افزود: طراحی، ساخت و نصب تجهیزات جامبو بک برای صادرات کلینکر به کشورهای مجاور نیز با سیستم گیت پنوماتیکی (که حداکثر پر شدن هر کیسه 5/1تنی 9 ثانیه طول می کشد) هم توسط واحد مکانیک و دفتر فنی سیمان صوفیان با کمترین هزینه داخلی با موفقیت اجرا شد.