برای ورود کامیون دست دوم حمل سیمان به کشور دستور لازم  صادر  شود.


به کزارش روابط عمومی سیمان تامین، رضا جمارانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین شستا در بازدید وزیر صمت از کارخانه سیمان ابیک با  بیان این مطلب افزود:کاهش هزینه تولید و حل مشکلات حمل و نقل در همه مناطق ایران (به خصوص درمناطق محروم) یک خواسته مهم این صنعت است و از همینرو  از وزیر صمت خواستاریم تا برای ورود کامیون دست دوم حمل سیمان به کشور دستور لازم را صادر کنند.

او با تقدیر از حسن توجه وزیر به هلدینگ سیمان تامین شستا و صنعت سیمان، چالشهای این حوزه را تشریح کرد.

وی در خصوص قیمت‌گذاری سیمان در کشور گفت:صنعت سیمان هنوز در حوزه قیمت گذاری درگیر نظارت است و با وجود اینکه گزارش‌های متعددی در خصوص اصلاح قیمت‌ها در این بخش وجود دارد نیازمند همراهی بیشتر وزارت صمت همچون گذشته است.


ارائه تسهیلات و کاهش هزینه گمرکی در صنعت سیمان با دستور وزیر صمت

همچنین در این جلسه رضا کرشاسبی مدیرعامل شرکت سیمان نیز با تشریح عملکرد رو به رشد این شرکت برخی موانع را برای تدبیر وزارت صمت مطرح کرد.
وی با اشاره به چالش‌های حمل و نقل در صنعت سیمان گفت: کمبود کامیونهای مختص حمل سیمان مانع بزرگی است و از همین رو درخواست صدور مجوز واردات 100دستگاه کامیون ویژه این حوزه را تنها برای حمل بار داریم.

وی با اشاره به افزایش هزینه های گمرکی در سال جاری هم خواستار توجه این وزارتخانه به بالا رفتن هزینه تولید از این موضوع شد که با قول مساعد وزیر جهت بررسی مواجه شد.

او همچنین درباره تسهیلات برای تولید در سال رونق تولید و نیاز به حمایت های تسهیلاتی با نرخ مناسب هم گفت: مقرراتی هست که برای واحدهای تولیدی بزرگ منع پرداخت ایجاد کرده که نیازمند اصلاح است.
گفتنی است رضا رحمانی در این خصوص هم با اعطای اختیار به اداره صنعت استان البرز دستور رسیدکی به موضوع و رفع موانع را صادر کرد