جلسه معارفه بزرگترین شرکت سیمانی کشور جهت عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان آبیک؛ جلسه معارفه شرکت سیمان آبیک با نماد “سابیک” ساعت 14 روز سه شنبه مورخ 6 اردیبهشت ماه بمنظور عرضه اولیه سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران با حضور اصحاب رسانه ، فعالان بازار سرمایه ، مسئولین شرکت بورس اوراق بهادار تهران و سایر علاقه مندان بصورت آنلاین و همچنین با حضور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین ، سرپرست شرکت سیمان فارس و خوزستان ، مدیر عامل شرکت سیمان آبیک بهمراه سایر معاونین و مسئولین شرکتهای فوق ، شرکت کارگزاری صبا تامین (مشاور عرضه) و شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان (مشاور ارزش گذاری ) در محل سالن کنفرانس شرکت سیمان فارس و خوزستان برگزار گردید .
جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید آغاز و در ادامه سرپرست شرکت سیمان فارس و خوزستان از حضور مدعوین جلسه با توجه به ایام ماه مبارک رمضان تشکر و قدردانی نمودند و در ادامه مدیر عامل شرکت به معرفی پیشینه شرکت و به جایگاه صنعت سیمان کشور در جهان و شرکت در ایران و هلدینگ پرداختند و در ادامه به بررسی عملکرد ، روندها شرکت ، توانمندیها و قابلیت های منحصر بفرد ، برنامه ها ، پروژه های در جریان و …. پرداختند .
در ادامه مسئولین حاضر در جلسه حسب ارتباط موضوع به سئوالات مطرح شده توسط شرکت کنندگان در جلسه پاسخ لازم را ارائه نمودند و در ساعت 14 با توجه به اتمام زمان طرح سئوال با ذکر صلوات خاتمه یافت .
در این جلسه گزارشی از وضعیت شرکت سیمان آبیک توسط مدیر عامل ارئه شد و سپس تیزر تبلیغاتی شرکت برای آشنایی بیشتر سرمایه گذاران و اشخاص دارای مجوز مشاور سرمایه گذاری پخش گردید .
در ادامه گزارشی از تعمیرات اساسی کوره خط 1 این شرکت که برای اولین با و بدون کمک گرفتن از شرکت های خارجی انجام شده بود ارائه شد.
در پایان به سوالات مدعوین محترم در خصوص آسیاب سیمان FLS، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، صادرات محصول، موقعیت جغرافیایی شرکت، سود سال جاری، پیش بینی سود سال آتی، تاثیر عرضه محصول در بورس کالا در عملکرد شرکت و میزان عرضه پاسخ داده شد.
گفتنی است شرکت سیمان آبیک با نیم‌قرن سابقه فعالیت به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده سیمان ایران از واحدهای تابعه هلدینگ سیمان فارس و خوزستان است که در سال 1348 در شهرستان نظرآباد استان البرز تأسیس گردیده، واحد اول آن در سال 1352 با ظرفیت 3500 تن کلینکر در روز و واحد دوم با ظرفیت روزانه 4000 تن کلینکر در روز در سال 1358 به بهره‌برداری رسید. با اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت و توسعه، در نیمه دوم سال 1388 واحد اول با ظرفیت 8500 تن در روز بهینه‌سازی گردید و در بهار سال 1393 با بهره‌برداری از واحد سوم با ظرفیت 8000 تن کلینکر در روز و تحقق توان تولید حدود 5 میلیون تن کلینکر در سال، شرکت سیمان آبیک تبدیل به بزرگ‌ترین واحد تولیدی سیمان کشور و یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان خاورمیانه شد.
شرکت سیمان آبیک با برخورداری از نیروهای متخصص، متعهد و کارآمد و با توجه به توان تحقیقاتی و آموزشی خود با اســـــتقرار سیستم‌های نــــوین مدیریت و کنترل کیفیت بر مبنای استانداردهایISO 9001, ISO 14001, ISO 50001, ISO 10001 /10002/10003/10004, , ISO 45001, ISO 17025 و مدل سرآمدی EFQM و INQA گام‌های مهمی در جهت حفظ محیط‌زیست ازجمله کاهش آلاینده‌های هوا از طریق بهینه‌سازی الکتروفیلترها و فیلترهای کیسه‌ای، بهینه‌سازی مصرف انرژی با طراحی و تولید سیمان‌های مخلوط، توسعه فضای سبز، کنترل نشتی‌ها و بازیافت تمامی ضایعات و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در راستای رسالت توسعه پایدار برداشته است.