معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به همراه مدیرعامل آب و فاضلاب تهران و مدیرعامل آب منطقه ای تهران از تصفیه خانه ششم آب تهران  که توسط شرکت‌های تابعه شستا در حال ساخت است، بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سیمان تامین شستا از سابیر، در این بازدید که مدیرعامل و دو نفر از معاونان شرکت سابیر نیز حضور داشتند، مجری طرح از آخرین وضعیت پروژه و روند عملیات اجرایی برای بهره برداری از تصفیه خانه توضیحاتی ارائه کرد.

تقی زاده خامسی ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت سابیر علیرغم وجود تمام مشکلات اظهار داشت: باتوجه به شرایط موجود این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و تمام سعی و تلاش ها باید بر این باشد که فاز اول این تصفیه خانه به ظرفیت 5/7 مترمکعب بر ثانیه طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

سجادی مدیرعامل سابیر هم در این بازدید گفت: در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز سابیر به لحاظ فنی و اجرایی این امکان را دارد تا مطابق برنامه زمان‌بندی این تصفیه خانه را به بهره برداری برساند.

وی تاکید کرد: این پروژه پیشرفت 75 درصدی دارد و در صورت فراهم بودن شرایط لازم پایان سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه تصفیه خانه ششم آب تهران یکی از بزرگترین تصفیه خانه های آب در جهان با حجم تصفیه 5/7 مترمکعب برثانیه و بزرگترین در منطقه خاورمیانه است که با بهره برداری آن آب شرب مناطق غرب تهران تأمین خواهد شد.  این پروژه توسط شرکت  سابیر (از شرکت‌های تابعه سیمان تامین شستا) در غرب تهران در بزرگراه شهید خرازی در حال ساخت و تکمیل است.

گزارش تصویری: