مجمع سالانه سیمان فارس و خوزستان،برای نخستین بار دو ماه پس از پایان سال مالی  و سر موعد مقرر برگزار  و هر سهم هلدینگ سیمان فارس و خوزستان 250 ریال سود داد.

به گزارش روابط عمومی سیمان تامین شستا، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی عام هلدینگ سیمان فارس و خوزستان(از شرکت‌های تابعه سیمان تامین شستا) برای سال مالی متنهی به 31 اردیبهشت 1398 عصر 31 تیر  در سالن مرکز همایش‌های تلاش برگزار شد.

بر پایه این گزارش، در جریان این مجمع که با اعلام قبلی و  حضور اعضای هیات رییسه و بیش از 66 درصد از سهامداران برگزار شد، تقسیم 250 ریال سود به ازای هر سهم مصوب شد.

مطابق برنامه ریزی انجام شده برای جلسه، مجمع پس از شنیدن گزارش حسابرس و بازرس قانونی، به بررسی صورت‌های مالی شرکت اقدام و آن را تایید کرد.

بر پایه این گزارش، اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت‌های مالی شرکت اصلی مقبول و درخصوص صورت‌های مالی تلفیقی با کاهش قابل توجه در بندهای گزارش نسبت به سال گذشته مشروط شد.

یکی از مهمترین نکات این مجمع هم، آن بود که بر اساس سیاست‌های سهامدار اصلی هیچ گونه پاداشی برای اعضای هیات مدیره به تصویب نرسید. از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست، وضعیت شرکت‌های تابعه هلدینگ فارس خوزستان بود که در این حوزه، اعلام تسویه تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و فاینانس خودگردان سیمان آبیک که باعث کاهش هزینه‌های مالی سیمان آبیک شده مهمترین خبر بود.

همچنین افزایش سرمایه شرکت‌های سیمان فارس‌نو، خزر، نی ریز و بهبهان در سال 98، از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی نیز  خبررسانی و اعلام شد که انجام شده  و مقرر است تا  افزایش سرمایه شرکت سیمان خوزستان نیز به زودی انجام شود.

از دیگر مصوبات مجمع هم  انتخاب «سازمان حسابرسی» به عنوان حسابرس و بازرس قانونی سال آینده بود که در کنار تغییر اساسنامه هلدینگ فارس و خوزستان بر اساس فرمت سازمان بورس اوراق بهادار به تصویب رسید.