دستاوردهای قابل توجه در پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، اولویت اول راه اندازی این خط را به فاز ریل گذاری نزدیک کرده است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، سناریوی راه اندازی اولویت اول به طول 5/5 کیلومتر شامل 3 ایستگاه مسافرگیری و 3 ایستگاه عبوری به همراه مرکز فرمان، مناطق پر تردد 45 متری گلشهر و جهانشهر را به یکدیگر متصل می‌کند.
به گزارش روابط عمومی سیمان تامین، علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج در بازدید از این پروژه عنوان کرد: یک سوم کل پیشرفت مترو در شانزده سال، طی کمتر از سه سال اتفاق افتاد و این برگ زرینی از افتخارات شورای پنجم شهر کرج، شهرداری، ارکان پروژه و دیگر نهادهای شهری است.
کمالی زاده افزود: شرکت سابیر به عنوان پیمانکار طرح و ساخت در پروژه خط 2 قطار شهری کرج در تلاش است تا با یاری خدا در عید فطر عملیات ریل گذاری بخشی از خط ۲ متروی کرج ( حدفاصل ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی) را آغاز کند. امیدواریم تا پایان سال با پیشبرد برنامه ریزیهای انجام شده، بتوانیم در اولویت اول بهره‌برداری به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
بر اساس گزارش های موجود؛ در حال حاضر علاوه بر خرید ریل حرکتی کل پروژه، سوزن و کراس اور محدوده راه اندازی – ایستگاه 45 متری گلشهر تا ایستگاه جهانشهر بطول 6 کیلومتر در دولاین رفت و برگشت- تأمین شده است. همچنین تولید انبوه تراورس و ادوات روسازی با سرعت قابل توجهی در حال انجام است.
باتوجه به اتمام بخش عمده عملیات سیویل در محدوده مورد نظر و همچنین پیشرفت قابل ملاحظه نازک کاری و تأسیسات الکترو مکانیکال در ایستگاه های مسافرگیری، عملیات روسازی به عنوان فعالیت پایانی در حوزه سیویل در این محدوده مورد توجه قرار گرفته است.
در بخش تجهیزات مترو سیستم نیز با توجه به اتمام طراحی و تامین بخشی از تجهیزات برق رسانی شامل تابلوهای برق LPS, TPS, کابل ها و ریل سوم، تکمیل عملیات باقی مانده تجهیزات متروسیستم شامل بخش تأمین توان (برق رسانی)، تهویه، بلیط فروشی خودکار، اعلام و اطفاء حریق، آسانسور معلولین و پله برقی به سرعت در حال پیگیری و انجام می باشد.
هم اکنون با اتمام عملیات اجرایی در ساختمان مرکز فرمان ( CTC), این ساختمان به عنوان اولین و یکی از مهمترین بخش های مترو، جهت بهره برداری به کارفرما تحویل داده شده است.