مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی عام هلدینگ سیمان فارس و خوزستان امروز 14 تیرماه 1399 بر اساس اعلام قبلی و با حضور اعضای هیات رییسه و بیش از ۶۶ درصد از سهام داران در سالن همایش های شرکت بین المللی بازرسی کالایی تجاری IGI برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی هلدینگ سیمان تامین، در جریان این مجمع تقسیم 1255 ریال سود به ازای هر سهم به تصویب رسید. شایان توجه است که برای نخستین بار مجمع عمومی عادی سیمان فارس و خوزستان 45 روز پس از پایان سال مالی برگزار شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.


در این مجمع مجید وفاپور معاون مدیر عامل هلدینگ سیمان تامین، ریاست مجمع را برعهده داشت. مصطفی شهریاری از سیمان ارومیه و صوفیان، محمدجواد رازی وند از شرکت توسعه صنعتی و معدنی نوید پارس، مهدی کریمی دبیر مجمع، حمیدرضا هوشیاری مدیر عامل سیمان فارس و خوزستان، جعفریان از سازمان بورس و شاه حسینی نماینده سازمان حسابرسی، سایر اعضای مجمع را تشکیل می دادند.
مجید وفاپور ضمن خوش آمدگویی به سهامداران، اعضای مجمع و نمایندگان رسانه های جمعی عنوان کرد که سود شرکت های تابعه شستا طی سال گذشته سیر صعودی داشته و این در شرایطی بوده که تحریم ها بیش از گذشته بر اقتصاد کشور فشار آورده است.
او همچنین اعلام کرد که تشکیل این جلسه با فاصله ای کمتر نسبت به سال گذشته یک رکورد محسوب می شود و بابت آن از تمامی همکاران خود در هلدینگ سیمان تامین و سایر شرکت‌ها و همچنین مدیر عامل شستا تشکر و قدردانی کرد.
حمیدرضا هوشیاری، مدیر عامل سیمان فارس و خوزستان نیز ضمن ارائه گزارشی دقیق به اعضا و سهامداران عنوان کرد که سیمان آبیک که طی سال های قبل حدود 100 میلیارد زیان دهی داشته ظرف یک سال به حدود 100 میلیارد سوددهی رسیده که در نوع خود بی نظیر است. او همچنین از عرضه اولیه سهام سیتا در بورس به عنوان اقدامی بسیار مفید برای صنعت سیمان کشور و همچنین اقتصاد ایران نام برد و عنوان کرد که به زودی عرضه اولیه سیمان آبیک در بورس که یکی از بزرگترین کارخانه های تولید سیمام در خاورمیانه است، انجام خواهد شد.


هوشیاری سپس به پرسش های سهامداران و خبرنگاران پاسخ داد.
مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی صورت های مالی شرکت را تایید کرد. اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت های مالی شرکت اصلی مقبول و در خصوص صورت های مالی تلفیقی، 782 میلیارد تومان سود قابل تقسیم و بالغ بر 989 میلیارد تومان ملاک تقسیم سود تلفیقی عنوان شد.