بر اساس ارزیابی آزمایشگاه‌های داخل کشور از طرف شرکت ایرانیان گواه کوثر( IGC )نماینده رسمی OTC در ایران، آزمایشگاه شرکت سیمان بجنورد به عنوان آزمایشگاه همکار شرکت OTC انتخاب شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، با تحقق این مهم، فرآیند تست دوره ای محصولات در داخل کشور، میسر و گام مهمی در جلوگیری از خروج ارز از کشور برداشته شد.
نشان CE، نشان‌دهنده انطباق محصول با قوانین و الزامات اتحادیه اروپا در زمینه کیفیت کالا، حفاظت از سلامتی و ایمنی مصرف‌کننده و نیز محیط زیست است. محصول دارای نشان CE، می‌تواند در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای فروش، به بازار عرضه و مجوز ورود به بازار کشورهای اروپایی و سایر کشورهای همسایه ایران را پیدا کند.
شایان ذکر است به لحاظ اعتبار بین المللی بالای شرکت OTC  در صنعت سیمان، گواهینامه های صادره از مرجع OTC مطابق الزامات اتحادیه اروپا با اعتبار سه ساله است که در طی مدت اعتبار، یک بار ممیزی اولیه و به طور سالانه، ممیزی مراقبتی از سوی شرکت IGC صورت خواهد پذیرفت و این مساله ثبات در تعیین هزینه‌های مربوطه را برای تولید کنندگان، به ارمغان خواهد آورد.