رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با اشاره به عملکرد موفقیت‌آمیز شرکت‌های تابعه سیتا در شش ماهه نخست امسال گفت: در تحلیل آمارها و داده‌های مالی به طور معمول داده‌های مالی در دوره‌های مشخص نسبت به همان دوره در سال گذشته تحلیل می‌شوند. در این دوره اما مقایسه عملکرد شش ماهه سیمان تامین نسبت به کل سال ۹۸ نیز موفقیت آمیز بود و این موضوع در حالی رخ داد که شش ماهه نخست امسال به لحاظ اقتصادی برای کل کشور دوره دشواری بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، جمارانیان با اشاره به این که دستیابی به عملکرد مالی شفاف و درخشان سیمان تامین، مرهون سیاست‌گذاری شستا و حمایت‌های محمد رضوانی فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است، افزود: علاوه بر این، افزایش بهره‌وری در تمام بخش‌های کارخانه‌ها و شرکت‌های تابعه نقش بسیار موثری در آمارهای شش ماهه سیتا داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین همچنین به بررسی عملکرد تجمیعی ۶ ماهه سیتا نسبت به ۱۲ ماهه سال ۹۸ پرداخت و توضیح داد: سیتا در شاخص فروش خالص شش ماهه۹۹ نسبت به کل سال ۹۸ موفق به تحقق ۷۶ درصد سود کل سال گذشته شد. سیمان تامین همچنین در بررسی تطبیقی سود ناخالص در دوره یاد شده ۸۸ درصد سود کل سال گذشته را در شش ماهه نخست امسال محقق کرد.

وی با تاکید بر این که ارقام عنوان شده در مقایسه دوره شش ماهه نخست سال جاری نسبت به کل سال گذشته است، افزود: در شاخص سود عملیاتی ۱۰۶ درصد و در شاخص سود خالص ۱۱۱ درصد سود سال گذشته محقق گردید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با اشاره به این که روند رشد شاخص‌ها در صورت مالی سیتا متوقف نخواهد شد، توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود سیتا تلاش می‌کند علاوه بر حفظ روند رشدی که تا کنون در پیش گرفته به درصدها و ارقام مناسب‌تری دست یابد.

جمارانیان همچنین با اشاره به این‌که شرکت‌های دیگری به زود وارد بورس خواهد شد، گفت: در تلاش هستیم تا با ورود شرکت‌های غیربورسی سیتا به بازار سرمایه علاوه بر عملیاتی ساختن هرچه بیشتر شفافیت اقتصادی، بر بهبود عملکرد شرکت‌ها تاثیر بگذاریم.

برای مشاهده آمار تطبیقی و ارقام به جدول زیر مراجعه شود.