سیدحامد عسگری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در بازدید میدانی از خط تولید شرکت سیمان شاهرود و حضور در جمع کارکنان با تاکید بر نقش نیروی انسانی کارآمد در صنعت سیمان گفت: در کارخانه سیمان شاهرود تلاش و اقدامات بسیاری انجام شده است. این اقدامات بیش از هر چیزی نتیجه کار و تلاش نیروی انسانی کارآمد این کارخانه است که به واقع از مهمترین دارایی های سیمان شاهرود به شمار می رود. همه تلاش ما در شرکت سیمان تامین بر این است که با کمک الهی در دولت سیزدهم و با توجه به رویکردهای بیانیه گام دوم انقلاب از ظرفیت های نیروی انسانی به ویژه نیروی جوان و کارامد کشور که به عنوان نقش آفرینان اصلی این صنعت به شمار می روند به بهترین شکل استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، هدف از این حضور میدانی را چنین بیان کرد: یکی از اهداف این بازدیدهای میدانی تامین زیرساخت خوب برای شرکت سیمان در آینده است تا بتوانیم شاهد سرمایه گذاری جدید و اقداماتی باشیم که بر روی بهره‌وری تاثیر داشته باشد.

عسگری پس از بازدید از خطوط تولید بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی صنعت سیمان، موضوع انرژی است که بر روی بهره‌وری تاثیر بسیاری گذاشته و از سوی دیگر باید در نظر داشت که قیمت انرژی افزایش چشم‌گیری یافته و باید برنامه ریزی کنیم تا بخشی از کارخانه‌هایی که شرایط بهتری دارند در زمینه تامین انرژی از شبکه مستقل را مورد توجه قرار دهند.

ایشان با بیان اینکه از سوی دیگر بر روی کنترل‌های داخلی باید برنامه‌ریزی کرد تا بتوانیم در زمینه صرفه‌جویی نیز اقدامات خوبی را شاهد باشیم، گفت: تعدادی از پروژه‌های ارائه شده از سوی شرکت سیمان شاهرود نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند و امیدواریم دو مورد از این طرح‌ها که یکی از آن ها نیز در بخش انرژی است اجرایی شود.

وی با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت سیمان در ماه‌های اخیر، بیان کرد: ما حداکثر تلاش را کردیم که حداکثر تولید و عرضه را در کشور داشته باشیم تا تقاضای زیاد بازار پوشش داده شود و از سوی دیگر سعی کردیم این تلاش های شبانه روزی علامت و نشانه‌ای نیز برای بازار باشد که مشکلی در بحث تولید وجود ندارد و در نتیجه متقاضیان هم عجله‌ای برای خرید نداشته باشند که این افزایش عرضه خوشبختانه موفقیت آمیز و ظرف دو هفته سیمان ارزان شد.

 

۱۱۰ هزار تن سیمان عرضه شد

عسگری با اشاره به عرضه ۱۱۰ هزار تنی سیمان در هفته گذشته اعلام کرد که ما به هیچ وجه حاضر نیستیم کوتاهی در زمینه تولید داشته باشیم که تقاضا در تکاپوی تهیه بیفتد، و بازار هم می بایست به بخش تولید اعتماد کند. تلاش همه ما و همکارانمان بر این است که با توجه به بهبود شرایط انرژی برق، حداکثر تولید و عرضه را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: اگر در شش‌ماهه دوم سال جاری در بخش برق و گاز مشکلی نداشته باشیم می‌توانیم بگوییم سیمان کشور می تواند رضایت سهامداران خود را کسب کند که این امر بستگی به شرایط انرژی نیزدارد؛ و ما در حال برنامه ریزی هستیم تا حتی اگر گاز هم با مشکل روبرو شد، تولید درگیر نشود، لذا باید گفت اگر با همین شرایط تولید پیش برویم می‌توانیم شاهد خبرهای خوبی باشیم که البته تحقق این امر مستلزم برنامه ریزی و همکاری بین دستگاهی می باشد.

مدیر عامل سیمان تامین با بیان اینکه کاهش قیمت سیمان با یک تصمیم درست و عرضه به موقع سیمان در بورس کالا توسط وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان با جدیت دنبال میشود، افزود: طبق جلساتی که با مقام عالی وزارت، جناب آقای دکتر عبدالملکی داشته ایم، ایشان به هم افزایی و همکاری بین دستگاهی تاکید داشتند، و همکاران ما در شرکت سیمان تامین، با توجه به رویکردهای بیانیه گام دوم انقلاب، علاوه بر بازدیدهای میدانی، برنامه ریزی های خوبی جهت برگزاری جلسات هم افزایی بین دستگاهی با مقامات و مدیران استانی انجام داده اند که امیدواریم نتیجه چنین جلساتی به هم افزایی و همکاری بیشتر برای خدمت به مردم در دولت مردمی باشد.

 

افزایش تولید در کارخانه سیمان شاهرود

مدیرعامل سیمان شاهرود نیز با بیان اینکه از سال ۹۷ سیمان شاهرود روند افزایشی در تولید کلینکر و سیمان داشته است، تاکید کرد: در سال ۹۷ تولید کلینکر ما یک میلیون تن بود. سال ۹۹ این امر به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن افزایش یافت که ۴۵ درصد رشد را داشته‌ایم؛ برنامه امسال نیز این است که اگر مشکل تامین انرژی وجود نداشته باشد، سعی بر این است که حتی در صورت قطعی گاز با مازوت تولید را در این حد نگه داریم و وقفه‌ای در روند تولید ایجاد نشود.

محمد رضا بازوی بیان کرد: امسال سیمان شاهرود ظرفیت اسمی خود را کسب خواهد کرد و رکورد سال قبل شکسته می‌شود. پیش بینی ما این است که به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کند. شش پروژه برای سیمان شاهرود به سیمان تامین پیشنهاد شد که این طرح‌ها در دست بررسی هستند از سوی دیگر موافقت با اجرای دو پروژه اعلام شده و امیدواریم به زودی شاهد اجرای این دو طرح باشیم که اجرای پروژه‌های انرژی از این دست خواهد بود.

وی با بیان اینکه تولیدات سیمان شاهرود در داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسد، گفت: از طرفی شرکت سیمان شاهرود در سال ۱۴۰۰، علی رغم مشکلات مرتبط با انرژی، ۴۳ درصد از فروش سیمان را به شهرستان‌های استان اختصاص داد و از سوی دیگر باید گفت تلاش دست‌اندرکاران سیمان شاهرود، بر تامین نیاز استان است.