پس از خروج آمریکا از بزرگترین توافق جهانی و اعمال تحریم های ظالمانه، مهندسان داخلی در شرکت های سیمانی شستا توانستند وابستگی فنی به خارج از کشور را در حوزه تعمیرات اساسی قطع کرده و با توان و همت خود، اقدامات وسیعی انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، با توان متخصصان داخلی، برگ زرین دیگری در صنعت سیمان کشور رقم خورد و پروژه تعویض رینگ‌های کوره خط یک کارخانه سیمان آبیک برای اولین بار در کشور بدون کمک از شرکت های خارجی انجام شد.

در این راستا با استفاده از رهنمودهای مدیرعامل شستا، پروژه تعویض رینگ‌های کوره خط یک شرکت سیمان آبیک که می‌توان در صنعت سیمان به‌عنوان ابر پروژه تعمیراتی از آن نام برد برای اولین بار در ایران با تکیه به توان و تخصص کارشناسان و مهندسان داخلی از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۹ شروع و در ابتدای اردیبهشت‌ امسال با موفقیت به اتمام رسید. تعمیرات اساسی بزرگ‌ترین کوره تولید کلینکر کشور به ظرفیت ۸هزار و ۵۰۰ تن در روز ، سنگین‌ترین تعمیرات انجام‌شده در کوره‌های تولید کلینکر کشور بوده که به همت و توان متخصصین داخلی، کلیه مراحل طراحی، مهندسی و عملیات اجرایی آن با موفقیت به اتمام رسیده است. در پروژه مذکور دو رینگ به قطر خارجی ۷ متر ۲۰ سانتی متر، سه قطعه از بدنه کوره به قطر ۵ متر و ۸۰ سانتی متر و ده ها ردیف اقدامات تعمیراتی، بازسازی و بهینه سازی به وزن تقریبی ۱۲۰۰ تن و با رعایت کامل ملاحظات فنی و ایمنی تعویض و بازسازی گردید.

در پروژه دیگری که در سیمان صوفیان انجام شد، این شرکت توانست پروژه تعویض تسمه الواتور پری هیتر کوره ۴ و جابجایی کلمپینگ تسمه پری هیتر کوره ۳ را در کوتاه ترین زمان و با استفاده از مهندسان داخلی انجام دهد. تعمیرات اساسی الواتور کوره ۴ توسط پرسنل زحمت کش واحد مکانیک شرکت سیمان صوفیان انجام گرفت. انجام تعمیرات اساسی در دپارتمانهای کوره ۳ و ۴ همزمان با اجرای برنامه تعمیراتی تسمه الواتور کوره ۴ انجام شد که میتوان به اصلاح هدوال آسیاب سیمان ۴، تبدیل ۳ دستگاه روتورپکر مکانیکی بارگیرخانه به سیستم دیجیتال، بهینه سازی ۷ دستگاه بگ فیلتر در خطوط تولید و اجرای طرح بهینه سازی سالن کلینکر واحد۴ اشاره کرد و سنگ زنی غلطک ها، رینگ ها و تراز لیزری کوره۳ ، تعویض دو دستگاه کمپرسور قدیمی با کمپرسور اسکرو L250 راندمان بالا در واحد قدیم از جمله اقدامات مهم دیگر تعمیرات بود و راه اندازی پکر جدید در بارگیرخانه واحد ۴، اورهال کردن الکتروفیلتر قدیم دوقلوی کوره ۴، آجر چینی و نسوز کاری در این فرصت تعمیراتی صورت گرفت.
شرکت های سیمانی شستا در دو سال گذشته پروژه های بسیاری را از جمله دو پروژه مذکور با توان داخلی و با هدف خودکفایی در دانش فنی تعمیرات اساسی و عدم خروج ارز از کشور انجام داده اند.