به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، پس از ورود سیمان به بورس کالا یکی از مهمترین دغدغه ها، خرید سیمان توسط افرادی بود که کد کالایی نداشتند. لذا با هدف خرید سیمان توسط اشخاصی که صرفا کد بورسی اوراق بهادار دارند و بهره مندی از سایر مزایای آن، راه اندازی ابزار گواهی سپرده سیمان در شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین مطرح و پیگیری گردید.

سید حامد عسگری، مدیرعامل سیمان تامین با اشاره به اینکه دارا بودن کد سهامداری برای هر فرد متقاضی سیمان برای خرید از طریق بورس کالا کفایت می کند، بیان داشت: این فعالیت برای اولین بار در صنعت سیمان با هدف تسهیل و رفع موانع برای خرید توسط مصرف کنندگان نهایی انجام شده است. و برای تحقق این مهم در یک ماه گذشته با معاونین و مدیران بورس کالا جلساتی برگزار گردید و هماهنگی های لازم صورت پذیرفت. بر این اساس ضرورتی برای دریافت کد بورس کالایی وجود ندارد و معاملات گواهی سپرده کالایی در قالب سامانه هایی که سهام در آن ها مورد معامله قرار می گیرد انجام می شود و اشخاص با همان کد سهامداری بازار سرمایه قادرند گواهی سپرده را معامله کنند و سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت و معامله کنند.

مدیرعامل سیمان تامین با اشاره به وجود هماهنگی لازم میان شرکت های تابعه سیمان تامین افزود: در این زمینه سیمان فارس از زیرمجموعه های شرکت سیمان فارس و خوزستان اولین انباری هست که فرایند پذیرش و درج نماد را کامل کرد و به تدریج ظرف روزهای آینده پذیرش انبار و درج نماد سایر شرکتهای سیمانی گروه سیمان تامین تکمیل میشود.

سید حامد عسگری همچنین با اشاره به در نظر داشتن مفهوم پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در سال 1400 در شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین بیان داشت: می توانیم این نوید را به مصرف کنندگان و تمام مردم ایران بدهیم که با تلاش و پیگیری همکارانمان ، امکان خریداری سیمان از طریق سامانه آنلاین معاملات و کاهش دخالت معامله گران در فرایند ثبت سفارش، برای اولین بار به وجود آمده است. این امر منجر می شود سرعت عمل و توان تصمیم گیری مستقیم خریداران افزایش یابد وهمچنین بازار شاهد کاهش دخالت معامله گران در ثبت قیمتهای نامتعارف می شود. و بر این اساس می توان شاهد توسعه حضور مصرف کنندگان خرد سیمان (کمتر از ۱۰۰ تن) از طریق خرید گواهی سپرده باشیم.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، پیش بینی می شود این ابزار «یکبارمعامله» بوده و معاملات ثانویه نداشته باشد. راه اندازی این ابزار، میتواند مقدمه ای برای توسعه ابزارهای مشتقه مبتنی بر سیمان با هدف پوشش ریسک باشد.