تأمین بخشی از کمبود نیازهای شهری، صنعتی و کشاورزی دشت اصفهان، با پروژه سد کوهرنگ 3 در استان چهارمحال بختیاری ساماندهی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین شستا، پروژه سد کوهرنگ 3 در 120 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در دهستان بیرگان، بخش شوراب از توابع شهرستان فارسان در استان چهارمحال بختیاری توسط شرکت سابیر در حال ساخت است.
بر اساس این گزارش، در این پروژه به منظور تکمیل حفاری جناحین سد کوهرنگ 3، تا نیمه خرداد و شروع عملیات گودبرداری در محل ساخت سد به عمق حدود 55 متر طی هفته گذشته تکیه‌گاه‌های جناحین سد کوهرنگ 3 به روش انفجاری در 7 مرحله با مصرف نزدیک به 10 تن مواد ناریه و حجمی بالغ بر 15 هزار متر مکعب عملیات سنگ‌برداری انجام شده است.
گفتنی است پس از پایان عملیات حفاری تکیه‌گاه‌های چپ و راست بدنه سد، عملیات گودبرداری پی سد (حفاری و آبرفت برداری) آغاز خواهد شد.
با افتتاح این طرح ذخیره کردن جریان‌های سیلابی و انتقال به حوضه زاینده‌رود و تنظیم حجم مخزن سد زاینده‌رود بیش از 275 میلیون مترمکعب انجام خواهد شد.
این سد مانع اتلاف آب بر اثر تبخیر در مخزن سد زاینده رود به دلیل کمتر بودن میزان تبخیر در حوضه کوهرنگ و یکی از از پروژه های بزرگ و استراتژیک استان خواهد بود.