محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در جلسه هیات مدیره سیمان تامین حضور پیدا کرد.
در آغاز این جلسه رضا جمارانیان مدیرعامل سیمان به ارائه گزارش 12 ماهه سال 98 پرداخت و پس از آن رضوانی‌فر ضمن تشکر ویژه از دستاوردهای این هلدینگ سیمانی گفت: افزايش بيش از سه برابري سود تلفيقي سيمان تامين از ٤٧١ ميليارد تومان در سال ٩٧ به ١،٥٣٥ ميليارد تومان در سال ٩٨ فعالیت بسیار مهمی بود که در هلدینگ سیمان تامین عملیاتی شد.
وی افزود: یکی از چالش‌های همیشگی حاشیه سود کمتر از میانگین صنعت بوده است. به عبارت دیگر بهای تمام شده بالاتر از میانگین بهای تمام شده صنعت بود. خوشبختانه در دوره کنونی بهای تمام شده با تمام سختی‌های پیش رو کاهش یافته و این اتفاق دستاورد بزرگی برای سیمان تامین به شمار می رود.
مدیرعامل شستا با اشاره به کاهش دوره وصول مطالبات توضیح داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در 12 ماهه سال گذشته رخ داد و جای تشکر ویژه دارد، کاهش دوره وصول مطالبات است. طولانی‌بودن دوره وصول مطالبات در کارخانه‌های سیمانی نشانه‌ای از فساد و به تبع آن کاهش دوره وصول نشانه فسادزدایی است که خوشبختانه انجام شده و اکنون دوره وصول مطالبات از منطق بازار پیروی می‌کند.
وی با تاکید بر این که انتقال دفاتر تهران کارخانه ها به محل کارخانه سیاست بسیار مناسبی بود، تصریح کرد: عملکرد مناسب دیگر سیمان تامین به همین موضوع اختصاص دارد. انتقال دفتار تهران به محل کارخانه منجر به کاهش چشم‌گیر هزینه‌های دفتری شده است. این سیاست باید به گونه ای انجام شود که امکان بازگشت نداشته باشد. کارخانه ها در صورت فروش ساختمان های اداری در استان تهران می‌توانند درآمد حاصل شده از محل فروش را برای اصلاح ساختار مالی هزینه کنند.
مدیرعامل شستا همچنین معتقد است از دیگر سیاست‌های عملیاتی در سیمان تامین تمرکز در خرید اقلام مشابه کارخانه ها بود. در این زمینه طبیعی است که برخی کارشکنی ها رخ دهد اما به دلیل این که منجر به کاهش قابل توجهی در هزینه های تولید می‌شود باید آن را جدی گرفت و شیوه خرید متمرکز را ادامه‌داد.