رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با اشاره به مشارکت 4.5 میلیون نفر در عرضه اولیه شرکت متبوع خود به بورس گفت: بزرگترین مزیت شفافیت کسب اعتماد عمومی است. امروز بیش از 4.5 میلیون نفر به شفافیت رای دادند و به سیمان تامین اعتماد کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، جمارانیان با بیان این که بورسی شدن سیمان تامین در راستای سیاست‌های کلان کشور و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود، توضیح داد: بورسی شدن یا عرضه اولیه شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ وظیفه‌ای است که از طرف عالی‌رتبه‌ترین مقامات کشور ابلاغ شده و بر همین اساس امروز شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با مشارکت و اعتماد 4.5 میلیون نفر وارد بورس شد.

وی با تاکید بر حفظ منافع سهام‌داران گفت: مهمترین سیاستی که از این به بعد در هلدینگ سرمایه گذاری سیمان تامین در دستور کار می‌گیرد حفظ منافع سهام داران است. شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در راستای افزایش شفافیت اقتصادی و ارائه گزارش‌های عملکرد به سهام داران بیش از قوانین و مصوبات فعلی تلاش خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین گفت: سیمان تامین از زیرمجموعه های شستا محسوب می شود. در حال حاضر 45شرکت زیر مجموعه داریم که از این تعداد 30شرکت به صورت مدیریتی و 15 شرکت به صورت سهامداری اداره می‌شود. همچنین از این 45 شرکت 26شرکت در بورس بوده و 19 شرکت غیر بورسی هستند و ارزش کل پرتفو سیمان تامین حدود 21 هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

وی با اشاره به این که به جز سیمان آبیک تمام شرکت‌های تابعه مستقیم و غیرمستقیم سیمانی بورسی هستند، وعده داد: در هفته‌های گذشته تلاش برای بورسی شدن سیمان آبیک آغاز شده و سهام این شرکت نیز به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

به گفته جمارانیان، شفافیت عنصری است که باعث اعتماد عمومی می شود و شرکت‌های غیربورسی باید تلاش کنند تا با رعایت شفافیت اقتصادی اعتماد عمومی را جلب کرده و در راستای حفظ آن تلاش کنند.