شرکت سیمان صوفیان، از جمله شرکت های تابعه شستا و سیتا موفق به تعویض تسمه الواتور پری هیتر کوره ۴ و جابجایی کلمپینگ تسمه پری هیتر کوره ۳ در کوتاه ترین زمان شد که تاثیر مناسبی بر افزایش تولید و بهره وری این کارخانه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، تعمیرات اساسی الواتور کوره ۴ توسط پرسنل زحمت کش واحد مکانیک شرکت سیمان صوفیان انجام گرفت.
ولی اله اخلاقی فرد، مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان با اشاره به تخصص و توانمندی پرسنل این شرکت گفت: تعمیرات اساسی با برنامه‌ریزی، تلاش و همت شبانه روزی پرسنل زحمت کش شرکت انجام شد. تمامی اقدامات اصلاحی و تعمیرات شركت با اتكاء بر كاركنان توانمند با بهترین کیفیت و رعایت استانداردهای کیفی انجام می شود و در نهایت این اقدامات در راستای بهبود فرایند تولید کارخانه و کیفیت هرچه بهتر و بیشتر محصولات تولیدی شرکت است.
اخلاقی فرد افزود: با توجه به توقف پیش آمده در کوره ۴ در اواخر آذر ماه ۹۹ و همچنین با استفاده از فرصت بدست آمده، تسمه پری هیتر کوره ۴ که بیش از ۹ سال زیر بار بود، تعویض شد و همچنین پوزیشن کلمپینگ تسمه پری هیتر کوره ۳ با توجه به الزامات PM جابجا شد و از آسیب احتمالی این تسمه و توقف کوره ۳هزار تنی جلوگیری بعمل آمد.
اخلاقی فرد با تاکید به افزایش راندمان تولید خاطر نشان کرد: انجام تعمیرات اساسی در دپارتمانهای کوره ۳ و ۴ همزمان با اجرای برنامه تعمیراتی تسمه الواتور کوره ۴ انجام شد که میتوان به اصلاح هدوال آسیاب سیمان ۴، تبدیل ۳ دستگاه روتورپکر مکانیکی بارگیرخانه به سیستم دیجیتال، بهینه سازی ۷ دستگاه بگ فیلتر در خطوط تولید و اجرای طرح بهینه سازی سالن کلینکر واحد۴ اشاره کرد و سنگ زنی غلطک ها، رینگ ها و تراز لیزری کوره۳ ، تعویض دو دستگاه کمپرسور قدیمی با کمپرسور اسکرو L250 راندمان بالا در واحد قدیم از جمله اقدامات مهم دیگر تعمیرات بود و راه اندازی پکر جدید در بارگیرخانه واحد ۴، اورهال کردن الکتروفیلتر قدیم دوقلوی کوره ۴، آجر چینی و نسوز کاری در این فرصت تعمیراتی صورت گرفت که در ۹ماهه اول سال ۹۹ در مجموع حدود ۶۸ متر آجرنسوز علاوه بر بتن ریزی نقاط مختلف آجرچینی شده است.