رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین درباره عملکرد دوساله شرکت های سیمانی تابعه از رشد ۳۹۹ درصدی سود خالص سیتا و کسب سود ۳,۵۶۷ میلیارد تومانی در سال های مالی ۹۸ و ۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، جمارانیان با اشاره به سودده بودن اقدامات انجام شده در دو سال گذشته توضیح داد: سال ۱۳۹۷ پس از روی کار آمدن ترکیب جدید مدیران شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین اقداماتی در نظر گرفته شد که از جمله آن می توان به اصلاح ساختار مالی شرکت‌های تابعه، حذف تخفیف‌های فروش، حذف فروش مدت‌دار، فروش مویرگی به طور آنلاین از طریق سامانه سیمانیاب، انجام تعمیرات اساسی با استفاده از دانش و نیروی انسانی داخلی و برخی دیگر از اقدامات اشاره کرد. بر اساس حمایت‌ها و راهنمایی‌های مدیرعامل مجموعه عظیم شستا و اقدامات انجام شده در سیمان تامین سود خالص شرکت از ۴۹۳ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۱,۱۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۲,۴۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید.

وی با اشاره به ورود سیمان به بورس کالا و اخذ مجوزهای لازم توضیح داد: در جدیدترین اقدام، شرکت های سیمانی شستا با عرضه موفق محصولات خود به بورس کالا توانستند از مجموع ۸۳ هزار تن سیمان در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ میزان ۲۹ هزار و ۷۰۰ تن در روز نخست عرضه به فروش برسانند. شایان توجه است که ۸۳ هزار تن عرضه برای فروش در یک هفته است که ۲۹  هزار و ۷۰۰ تن در روز نخست به فروش رسید.

جمارانیان افزود: بسیاری از خریداران سیمان در بورس کالا به دلیل این که تا کنون این محصول در بورس کالا عرضه نشده بود دارای مجوزهای لازم و کد خرید از بورس کالا نیستند که به زودی این متقاضیان نیز با دریافت کد بورسی می توانند میزان خرید را افزایش دهند. خوشبختانه عرضه موفق سیمان در بورس کالا انجام شد و این اتفاق زمینه ساز سوددهی شرکت در سال و سال‌های آتی خواهد بود. شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با هدف شفافیت، کسب سود منطقی و قطع شریان‌های دلالی در صنعت سیمان عرضه این محصول به بورس کالا را آغاز کرده و در پی این اقدام مجموعه سهامداران سیمان تامین و کلیه شرکت‌های سیمانی گروه می‌توانند سود مناسبی را کسب کنند.