هلدینگ سیمانی شستا در دو سال گذشته با رهنمودهای مدیرعامل محترم شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی توانست به عملکردی درخشان را به همراه داشته باشد. دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در سایه ایزدمنان، حمایت های مدیرعامل محترم شستا و تلاش شبانه روزی مدیران صادق و کارگران خدوم در شرکت های تابعه حاصل شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین،در ادامه به بخشی از دستاوردهای مالی و مدیریتی شرکت سیمانی تابعه شستا اشاره می شود. همچنین علامه مندان برای اطلاعات بیشتر از جزییات عملکرد این شرکت می توانند فایل پایان متن را دانلودکرده و مطالعه کنند.
• رشد 144 درصدی درآمدهای عملیاتی تلفیقی شرکت های گروه سیمان تامین از 3،470 میلیارد تومان در سال ۱۳۹7 به 8462 میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹
• رشد 334 درصدی سود عملیاتی تلفیقی شرکت های گروه سیمان تامین از 699 میلیارد تومان در سال 1397 به 3039 میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹
• رشد 554 درصدی سود خالص تلفیقی شرکت های گروه سیمان تامین از 505 میلیارد تومان در سال 1397 به 3053 میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹
• ارتقا و بهبود حاشیه سود عملیاتی تلفیقی شرکت های گروه سیمان تامین از 20٪ به 36 ٪ طی سالهای 1397 لغایت۱۳۹۹
• ارتقا و بهبود حاشیه سود خالص تلفیقی شرکت های گروه سیمان تامین از ۱5٪ به 36% طی سالهای 1397 لغایت۱۳۹۹،
• کاهش نسبت بهای تمام شده به فروش تلفیقی از 73% به 57% در طی سالهای 1397 لغایت۱۳۹۹
• کسب رکورد بالاترین مقدار تولید در سال 99 از زمان فعالیت تاکنون در 14 شرکت سیمانی از 17 شرکت تابعه
• کسب رکورد تولید در 16 شرکت نسبت به متوسط تولید در سه سال اخیر.
• رشد 26 درصدی تولید سیمان طی این دو سال در شرایطی که رشد تولید رقبا 22 درصد بوده است.
• رشد 32 درصدی فروش طی این دو سال در شرایطی که رشد فروش رقبا 24 درصد بوده است.
• رشد ۷۰ درصدی صادرات طی دو سال اخیر در مقایسه با رشد صفر درصدی رقبا.
• پذیرش و عرضه عمومی سهام شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در بازار دوم بورس اوراق بهادارتهران با مشارکت قریب به 4/5 میلیون نفر در ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹.
• استقرار و راه اندازی سامانه سیمان یاب و عرضه سیمان داخلی به صورت برخط با قابلیت دسترسی عمومی.
استقرار و راه اندازی سامانه سیمان یاب جهت فروش مستقیم سیمان به مصرف کنندگان، این اقدمات با اهداف زیر در دستور کار قرار گرفت و با راه اندازی سامانه به بخش قابل توجهی از این اهداف دست یافته ایم:
حذف واسطه های فروش و ایجاد ارتباط مستقیم بین کارخانجات سیمان و مصرف کنندگان و کاهش منافع دلالان و انتقال آن به تولیدکنندکان و مصرف کنندگان واقعی با منصفانه شدن قیمت ها
کاهش رانت سیمان چرا که پیش از این تعداد مشتریان گروه 500 نفر بوده و 70 درصد از محصولات نیز به 30 نفر از این مشتریان داده می شد. لیکن در حال حاضر تعداد مشتریان کارخانجات به بیش از 24000 نفر رسیده است.
توسعه حوزه فروش با استفاده از فناوری های نوین، فروش در شرکت های سیمانی از پیشرفت‌های موجود در اقتصاد روز فاصله داشته ولیکن با ایجاد این سامانه نه تنها خود فروش سیمان همگامی بیشتری با پیشرفت های روز دنیا یافته است بلکه زمینه استفاده بیشتر از فناوری‌های نوین در سایر زنجیره های ارزش فروش سیمان همچون حمل و نقل هوشمند بار فراهم آمده است.
افزایش رضایت مشتریان و قیمت منصفانه تر در دسترسی به سیمان با توجه به اینکه سیمان در صنعت ساخت و ساز نقشی موثر داشته و دارد. این مهم می تواند به نظم دهی به حوزه ساخت و ساز کشور که یکی از قطب های اقتصادی نیز هست کمک شایانی نماید.
عرضه سیمان داخلی از طریق بورس کالا
در راستای شفافیت بیشتر در فروش و برابری شرایط دستیابی و همچنین رسیدن به قیمت عادله، مقرر شد فرآیند عرضه سیمان ازطریق بورس کالا در دستور کار قرار گیرد لذا برنامه ریزی و اقدام جهت عرضه سیمان در بورس کالا انجام شده و تاکنون تمام شرکت های گروه شامل 17 شرکت سیمانی پذیرش محصول در بورس کالا را اخذ کرده و تمام محصولات در بورس کالا عرضه می‌شود.
علاقه مندان برای مطالعه کلیه دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین در حوزه مالی و مدریتی می توانند فایل زیر را دانلود کنند.

شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین_compressed (1)