به گزارش روابط عمومی سیمان تامین، آزمایشگاه تمام اتوماتیک شرکت سیمان آبیک به عنوان دومین آزمایشگاه بزرگ تخصصی در خاورمیانه که مطابق با به روزترین متدهای دنیا از سوی متخصصان داخلی طراحی شده، نصب و راه‌اندازی شد.
به گزارش شستا رسانه، آزمایشگاه شرکت سیمان آبیک به عنوان بزرگترین آزمایشگاه تخصصی ایران و دومین آزمایشگاه بزرگ تخصصی خاورمیانه، در دومین هفته از سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، راه‌اندازی شد.
این آزمایشگاه از دو بخش نمونه‌برداری و ربولب تشکیل شده که امروز با حضور مدیرعامل شرکت سیمان تامین، سرپرست شرکت فارس و خوزستان و مدیرعامل شرکت سیمان آبیک افتتاح شده است.
این ربات پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه، مواد را جهت دانه‌بندی وارد دستگاه آسیاب کاسه‌ای نموده و پس از رسیدن به دانه‌بندی مناسب برای آنالیز با دستگاه ایکس ری، نمونه آسیاب شده را برداشت کرده و وارد دستگاه پرس اتوماتیک می‌نماید تا قرص نمونه آماده گردد و روی دستگاه نقاله قرار گیرد؛ در نهایت دستگاه پس از ورود این قرص‌ها، تنها ظرف مدت سه دقیقه آنالیز عنصری نمونه را آماده می‌نمایند.
نمونه‌هایی که در این دستگاه به صورت روزانه و ساعتی در حال تست و آزمایش قرار می‌گیرد، شامل مواد معدنی مارل، سنگ آهک، سنگ بوکسیت، سنگ آهن و سنگ گچ بوده و در عین حال، خوراک کوره و کلینکر خروجی از کوره سیمان توسط دستگاه ایکس ری، مورد آزمون عنصری قرار می‌گیرند.
در این مراسم مدیرعامل شرکت سیمان تامین، مهندس شهریاری سرپرست شرکت فارس و خوزستان و دکتر فرمانی مدیر عامل شرکت سیمان آبیک حضور داشتند.