به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آیین رونمایی از کتاب سرگذشت پدر صنعت سیمان مهندس منوچهر سالور با عنوان مهندس مسلمان در شرکت سیمان آبیک با حضور سرپرست شرکت سیمان آبیک، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و مسؤلان شهری و شهرستانی برگزار شد.
در این آیین اصغر آهنی‌ها، سرپرست شرکت سیمان آبیک با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، حمایت از این گونه برنامه‌ها را اقدامی موثر عنوان کرد و گفت: شرکت سیمان آبیک در راستای وظایف اجتماعی خود کتاب مهندس مسلمان، زندگی نامه مهندس منوچهر سالور را منتشر کرد و بازگشایی کتابخانه مشارکتی شهید مهندس فخری زاده در شهرک مسکونی سیمان آبیک در راستای همین اهداف است.
علی معدنی پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز در این آیین گفت: مفتخریم که در سالی که به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده بتوانیم قدم کوچکی در این مسیر برداریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز ادامه داد: رونمایی از کتابی که به زندگی نامه و خاطرات مهندس سالور پدر صنعت سیمان کشور پرداخته فرصتی است برای توجه به عزیزانی که صادقانه و بدون ادعا چرخ تولید و صنعت را در کشور در سخت‌ترین شرایط به حرکت در آورده‌اند.
وی افزود: نکات ارزنده‌ای در این کتاب درباره شخصیت مهندس سالور پیرامون اهتمام ایشان به تولید ملی و راه اندازی کارخانه‌های صنعتی جدید در دهه‌های گذشته بیان شده است که نشان از اندیشه والا و عمق نگاه وطن دوستی این شخصیت بزرگ دارد.
 در ادامه این مراسم، کتابخانه مشارکتی شرکت سیمان آبیک که مزین به نام شهید محسن فخری‌زاده است با حضور مسؤولان شهرستانی و مدیران شرکت برگزار شد.
انتهای پیام/