به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان تأمین، مدیرعامل شرکت سیمان ارض‌العماره در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در راستای رشد تولید اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های هلدینگ سیمان تأمین و شرکت سیمان ‌فارس خوزستان و رهنمودهای مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در بازدید اسفند 1401 از کارخانه سیمان ارض العماره، افزایش سرمایه‌گذاری در کشور عراق ناظر به گسترش بازار صادراتی در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

محسن حاجی محمدتقی ادامه داد: در حال حاضر ضمن بررسی در صنایع پایین‌دستی صنعت سیمان، تولید سیمان رنگی و سیمان سفید و محصولاتی مانند همانند بلوک سیمانی، ای سی سی و مواردی از این قبیل در دست پیگیری و امکان سنجی است. در همین راستا سال گذشته میلادی (2022) ضمن تبدیل محصولات به سیمان آهکی استاندارد این محصول را نیز کسب کردیم.

احداث خط تولید پاکت سیمان با ظرفیت 5 میلیون تخته در سال

مدیرعامل سیمان ارض العماره افزود: کیفیت سیمان ما به گونه‌ای است که پیمانکاران پروژه‌های بزرگ کشور عراق تمایل دارند تا محصولات این شرکت را خریداری کنند و به همین دلیل بیشتر فروش ما در سال گذشته به صورت فله بوده است، بر این اساس در حال حاضر ظرفیت تولیدی ما 2 هزار تن سیمان در روز است که شاید در حدود یک دوم یا یک سوم تقاضای موجود در بازار باشد به همین علت احداث یک آسیاب دیگر ، در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری به شعار رشد تولید مزین شده در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: . با توجه به ظرفیت‌های کشور و وجود دانش فنی صنایع بسته‌بندی در صنعت سیمان از یک سو  و وجود خطوط تولید پاکت کاغذی در کشور از سوی دیگر، انتقال یک خط به عراق جهت تولید پاکت سیمان در دست اقدام است.

حاجی محمدتقی گفت: در واقع مصرف داخلی پاکت حدود 5 میلیون تخته پاکت در سال است که میتوانیم این مقدار را خودمان تولید کنیم .

مدیر عامل ارض العماره در پایان خاطرنشان کرد: وجود مشترکات فراوان دینی، فرهنگی با کشور عراق ما را برآن داشته تا بعنوان یک بنگاه نگاهمان به این کشور ناظر به یک افق استراتژیک برد – برد تعریف شود.

انتهای پیام/