به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین روز دوشنبه 16 مرداد 1402 در محل سالن آمفی‌تئاتر شرکت بازرسی کالای تجاری (IGI) با حضور 89.5 درصدی سهامداران برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به عنوان رئیس مجمع و تشکیل هیئت رئیسه، حمیدرضا هوشیاری، مدیرعامل شرکت سیمان تأمین به ارائه گزارش از وضعیت شرکت پرداخت.

مدیرعامل شرکت سیمان تأمین با اشاره به تاریخچه شرکت عنوان کرد: سیمان تأمین با مالکیت 18 شرکت سیمانی حدود 30 درصد تولید سیمان کشور را مدیریت می‌کند.

وی افزود: رسیدن به جایگاه برتر در صنعت سیمان در منطقه، افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی و کسب بالاترین بازده سرمایه‌گذاری اهداف ترسیم شده در چشم‌انداز این شرکت تا سال 1404 هستند.

مهندس هوشیاری ضمن تشریح جایگاه ایران در تولید سیمان جهان تصریح کرد: ایران با تولید 64 میلیون تن سیمان در سال گذشته جایگاه هفتم جهان را داراست و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین با تولید 20 میلیون تن سیمان جایگاه هجدهم جهان را در میان هلدینگ‌های سیمانی در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت سیمان تأمین با استناد به اطلاعات مالی تلفیقی هلدینگ بیان کرد: نرخ بازده دارایی‌های سیمان تأمین در سال گذشته از 31 درصد به 34 درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام (ارزش ویژه) از 70 به 79 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: بررسی روند سود خالص تلفیقی هلدینگ سیمان تأمین حکایت از افزایش 57 درصدی سود در مقایسه با سال مالی قبل دارد به نحوی که رقم سود از 4 هزار و 57 میلیارد تومان به 6 هزار و 416 میلیارد تومان رسیده است. این روند درباره شرکت اصلی رشد 89 درصدی را نشان می‌دهد.

مهندس هوشیاری در تبیین دستاوردهای شرکت طی سال مالی گذشته عنوان کرد: اخذ رتبه اعتباری بلند مدت +A از موسسه رتبه بندی اعتباری پایا، استمرار عرضه صد درصدی داخلی محصولات سیمانی در بورس کالا، تسویه کامل تعهدات ارزی و افزایش بهره‌وری و ظرفیت تولیدی از جمله افزایش 800 تن تولید روزانه در گروه از اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته است.

در ادامه و پس از استماع گزارش حسابرس تصویب صورت‌های مالی به رای گذاشته و سود نقدی 240 تومانی به ازای هر سهم معادل 95 درصد سود ایجاد شده تقسیم شد.

انتهای پیام/