بعد از دو مرحله عرضه محصول سيمان در بورس كالا توسط شركت سرمايه‌گذاري سيمان شستا، حذف واسطه‌ها و افزايش سود سهامداران و نيز تثبيت و ارتقاء فروش سيمان در سطح كشور محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین به نقل از دنياي معدن، نخستين عرضه محصول سيمان در بورس كالا با عرضه محصولات ۹ شركت از شركت‌هاي توليدكننده سيمان تابعه شركت سرمايه‌گذاري سيمان تامين، روز يكشنبه نهم خردادماه امسال با هدف افزايش سطح شفافيت و حذف واسطه‌گري بين توليدكننده و مصرف‌كنندگان توسط شركت كارگزاري صبا تامين انجام شد؛ به اين ترتيب اين شركت اولين شركت كارگزاري عرضه كننده محصولات سيمان شناخته شد.

بر اين اساس ۳۰ هزار تن از محصولات شركت‌هاي آبيك، ساوه، صوفيان، فارس نو، فارس، غرب، خزر، قائن و خاش در بورس كالا به فروش رسيد كه در اين بين ۳۱ درصد خريداران حقوقي و مابقي افراد حقيقي بودند و بيشترين حجم معاملاتي هم مربوط به صوفيان با ۳۴ درصد بود كه ۳۷ درصد ارزش معاملاتي را هم به خود اختصاص داد.

در دومين مرحله كه بيست و چهارم خردادماه صورت گرفت نيز ۱۶۰ هزار تن سيمان به فروش رفت.

قيمت پايه براي سيمان فله ۳۴۵۰ ريال به ازاي هر كيلوگرم و براي سيمان پاكتي ۴۷۹۴ ريال به ازاي هر كيلوگرم بود كه بيشتر شركت‌ها در همين قيمت پايه معاملات خود را انجام دادند.

اين اقدام موجب شده منافع مالي حاصل از تفاوت قيمت توليد و مصرف كه قبلا توسط واسطه‌گران اخذ مي‌شد به شركت‌هاي عرضه‌كننده و نهايتا سهامداران تخصيص يابد و علاوه بر اين شاهد تثبيت و ارتقاء فروش سيمان در بورس كالا باشيم.