به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مصطفی سوری معاون اقتصادی این سازمان به همراه ابراهیم یازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و جمعی از معاونان این شرکت از شرکت سیمان تأمین بازدید کردند.

دکتر میرهاشم موسوی موسوی صنعت سیمان را یک صنعت راهبردی در اقتصاد کشور دانست و عنوان کرد: بررسی تأمین اجتماعی از عملکرد این مجموعه حکایت از تمرکز مدیران بر موضوعات اساسی صنعت دارد، سیمان علاوه بر این که کالایی راهبردی است، آینده‌ساز نیز هست و باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فاصله 20 درصدی تولید از ظرفیت اسمی اظهار کرد: ظرفیت اسمی سیمان در کل کشور 120 میلیون تن است که 63 میلیون تن از این ظرفیت فعال شده و جای افتخار دارد که در میان هشت کشور اول دنیا در تولید این محصول قرار داریم.

وی تصریح کرد: تولید و سود سنجه ارزیابی عملکرد مدیران در زیرمجموعه‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی است و مدیران باید برای افزایش تولید و بهبود وضع سودآوری برنامه شفاف و دقیق داشته باشند.

موسوی افزود: فراموش نکنیم که سود شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی منبع درآمد این سازمان برای تأمین نیازهای معیشتی بازنشستگان است و این موضوع اهمیت فعالیت در این شرکت‌ها را بیشتر می‌کند، اگر به دلیل کم‌کاری نتوانیم نیاز یک بازنشسته را تأمین کنیم باید پاسخگو باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ویژگی‌ شرکت‌های بزرگی مانند شستا گفت: در مجموعه‌ای به عظمت شستا طبیعی است که هزاران اقدام مثبت دیده نشود اما یک اقدام غیرحرفه‌ای نمود بیشتری پیدا کند، شستا در گذشته چنین مشکلاتی داشته است که باید تلاش کنیم حتی یک ناهنجاری در سیستم شاهد نباشیم.

شفافیت مقدمه اصلاحات اساسی است

وی با تقدیر از دستاوردهای شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین‌ و بورسی شدن این هلدینگ و زیرمجموعه‌های آن خاطرنشان کرد: این آغاز خوبی برای شفافیت است و مقدمه اصلاحات اساسی نیز شفاف‌سازی است؛ شفاف‌سازی در نیروی انسانی، قراردادها و ورودی و خروجی‌های سیستم، بسیار مهم و مقدمه موفقیت‌های دیگر است.

موسوی اضافه کرد: ارزش پول ملی، به تولید است. اگر می‌خواهیم تورم کنترل شود باید روی تولید متمرکز شویم. ریشه چالش‌های امروز صندوق‌های بازنشستگی نیز همین تولید است. اگر حوزه کسب و کار رونق داشته باشد، مشکلات مالی تأمین‌اجتماعی حل می‌شود همانطور که با رونق تولید نقدینگی به سمت صنعت هدایت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه بیان کرد: صادرات و ارزآوری برای تأمین اجتماعی و سودآوری سرمایه‌گذاری این سازمان مهم است، علاوه بر آن ارزآوری باعت بهبود تراز مالی کشور می‌شود و می‌توانیم بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

نقطه‌زنی شستا در مبارزه با فساد/انتصاب افراد متخصص به جای مدیران پروازی

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات مدیران شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین اظهار کرد: سیمان تأمین، یک هلدینگ چهاروجهی است که در بخش‌های مختلف تولید سیمان، حمل‌ونقل، عمران و ساخت‌وساز فعالیت می‌کند. در دوره مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی و در مدت کوتاه، اصلاح ترکیب هیأت‌مدیره سیتا انجام شد تا علاوه بر بخش سیمان، بخش‌های دیگر این شرکت نیز فعال شوند و ترکیب جدید هیأت‌مدیره متناسب با این چهار وجه تنظیم شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ادامه داد: چندین سال مدیر ناظر این شرکت، تخصص غیرمرتبط داشت که در دوره جدید یک فرد متخصص به عنوان ناظر منصوب شد. برنامه تحولی نیز در این هلدینگ پیگیری و طراحی شد که هم‌اکنون در دستور کار شرکت‌ها است، علاوه بر آن بحث مبارزه با فساد دنبال و حیات‌خلوت‌های سیاسی و حزبی نقطه‌زنی شد و برخی مدیران عاملی که بیش از ۱۰ سال در این شرکت‌ها حضور داشتند و نه پاسخگو بودند و نه هدایت‌پذیر، تغییر کردند.

وی افزود: احیای بخش ساختمانی این شرکت از جمله اقدامات در طول چند ماه گذشته بود و با کنارگذاشتن مدیران غیربومی و پروازی به دنبال استفاده از نیروهای متخصص جوان و بومی حرکت کردیم.

افزایش سود عملیاتی سیتا نسبت به سنوات قبلی/برق و گاز چالش اصلی سیمانی‌ها

در ابتدای این مراسم حمیدرضا هوشیاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین با ارائه گزارشی به تشریح اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید و سودآوری در شرکت‌های زیرمجموعه پرداخت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عرضه سیمان در بورس کالا برای خارج کردن سیمان از نظام قیمت‌گذاری دستوری، افزایش سود عملیاتی، افزایش صادرات، مبارزه با فساد در لایه‌های مختلف و اصلاحات مدیریتی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سیمان تأمین با اشاره به جایگاه ایران و سیتا در رتبه‌بندی جهانی تولید سیمان تصریح کرد: مطابق آماری که از سال 2020 منتشر شده است ایران در جایگاه هشتم رتبه‌بندی تولید سیمان قرار دارد و سیمان تأمین با سهم 31 درصدی از تولید در جایگاه هجدهمین شرکت‌های تولیدکننده سیمان در جهان ایستاده است.

وی گفت: ظرفیت اسمی تولید سیمان در شرکت‌های زیرمجموعه سیتا 25 میلیون تن است که 20 میلیون تن آن محقق شده و دلیل تولید پایین‌تر از ظرفیت چالش انرژی‌های گاز و برق است.

هوشیاری خاطرنشان کرد: طراحی نرم‌افزار «سیمان یاب» یکی دیگر از اقدامات این مجموعه سیمان تأمین است که در مدت کوتاهی گردش مالی آن از دیجی‌کالا نیز پیشی گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین اضافه کرد: با عرضه سیمان در بورس کالا فروش داخلی شرکت‌های سیمانی شفاف شد اما فروش خارجی شفاف نبود، برای حل این موضوع «سامانه صادرات» را اجرایی کردیم که به صورت آزمایشی در شرکت سیمان خوزستان اجرایی شد و خریداران از سراسر دنیا می‌توانند در یک بستر رقابتی سیمان و کلینکر مورد نیاز خودشان را خریداری کنند و این امکان فراهم است تا هلدینگ و نهادهای نظارتی بر رقابت خریداران نظارت کنند.

به گزارش روابط عمومی سیمان تأمین در بخشی از این مراسم تعدادی از مدیران شرکت‌های سیمانی و غیرسیمانی و دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان به بیان دیدگاه‌ها، چالش‌ها و تجربیات مدیریتی خود در مسیر افزایش بازدهی و بهره‌وری دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام/